
Niniejsza operacja byłaby zgodna z postanowieniami
rozporządzenia Rady (WE) Nr 1234/2007 ustanawiającego
wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące
niektórych produktów rolnych, którego Załącznik VIII określa szczegółowe
zasady transferu kwot cukru lub izoglukozy zgodnie z art. 60. Regulacja mówi m.in., iż:
„W przypadku gdy kilku producentów buraków cukrowych lub trzciny cukrowej, których bezpośrednio dotyczy jedno z działań, o których mowa w pkt 1 (połączenie lub przeniesienia własności przedsiębiorstw produkujących cukier lub przeniesienia własności fabryk cukru – przyp.), wyraźnie wykazuje wolę dostarczania swoich buraków lub trzciny cukrowej przedsiębiorstwu produkującemu cukier, które nie jest stroną takich operacji, państwo członkowskie może dokonać przydziału na podstawie produkcji przejętej przez przedsiębiorstwo, któremu producenci zamierzają dostarczać swoje buraki lub trzcinę.”
Z uwagi na zbliżającą się konieczność
rozpoczęcia prac polowych związanych z uprawą buraka cukrowego Zarząd KRIR wniósł w imieniu
plantatorów o potraktowanie sprawy jako pilnej i pozytywne rozpatrzenie postulatów zainteresowanych rolników. Nadmienić należy, że
stanowisko samorządu rolniczego jest zbieżne z opinią Krajowego Związku
Plantatorów Buraka Cukrowego reprezentującego interesy plantatorów buraków
cukrowych zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych
(Dz. U. z 2007r. Nr 231, poz. 1702 j.t.).