
„Przeprowadzając internetowe głosowanie Komisja Europejska pragnie upewnić się, że nowe logo przypadnie do gustu jak największej liczbie osób. Jednocześnie otwarty proces selekcji wpisuje się w ważniejszy cel, a mianowicie uświadamia obywatelom znaczenie sektora rolnictwa ekologicznego” – powiedziała Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Mariann Fischer Boel.
Nowe logo ma stanowić emblemat UE zarówno w Unii jak i poza jej granicami. Powinno być łatwe do zapamiętania i kojarzyć się z UE oraz z rolnictwem ekologicznym bez uciekania się do słów lub liter. Ogłaszając konkurs na ekologiczne logo UE, który trwał od kwietnia do czerwca 2009 r., Komisja Europejska powierzyła to trudne zadanie studentom kierunków artystycznych i związanych z projektowaniem z całej Europy. Innowacyjne propozycje przedstawiło łącznie 3 422 przyszłych projektantów. Pierwszy etap konkursu zakończono, a jury o międzynarodowej sławie wybrało trzy logo do finału.
źródło: komunikaty prasowe Komisji Europejskiej