Krajowa Rada Izb Rolniczych w dniu 22 czerwca 2023 r. w miejscowości Licheń Stary w woj. wielkopolskim zorganizowała imprezę kulturalno-oświatową w formie pikniku promującą spożycie produktów z polskich zbóż pt. „Święto Polskich Zbóż”, która cieszyła dużym powodzeniem wśród osób dorosłych i dzieci.
Imprezę ,,Święto Polskich Zbóż” odwiedzały rodziny z dziećmi, na której mogli dowiedzieć się o wartościach odżywczych i smakowych oferowanych produktów i dań przygotowanych z polskiego zboża, a także mieli możliwość skorzystania z bezpłatnej degustacji przygotowanych potraw zbożowych. Na stoisku wystawienniczym wystawione zostały nasiona zbóż uprawianych w Polsce. Hostessy rozdawały ulotki, informując o wartościach odżywczych przetworów zbożowych, zachęcając do zwiększenia ich spożycia z codziennej diecie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Podczas imprezy zorganizowano konkursy o charakterze edukacyjnym, dla dzieci i dorosłych z wiedzy na temat zbóż, wartości odżywczych, ale i konkursy plastyczne dla dzieci z nagrodami.
Akcja promocyjno-informacyjna z Funduszu Promocji Ziaren Zbóż i Przetworów Zbożowych została skierowana bezpośrednio do konsumentów – w tym do dzieci i młodzieży. Grupą docelową oprócz dorosłych były dzieci w wielu szkolnym i przedszkolnym oraz młodzież wraz z rodzicami. Grupy docelowe otrzymały niezbędne informacje o walorach i wartościach odżywczych ziaren zbóż, a młodzi mieszkańcy wsi byli przekonywani do świadomych wyborów zakupowych.
Dodatkową atrakcją wydarzenia był występ taneczny zespołu dziecięcego.
Dzięki zadaniom organizowanym przez KRIR z Funduszy Promocji Produktów Rolno- Spożywczych dzieci, młodzież i dorośli mają możliwość pozyskania wiedzy na temat właściwości i walorów zdrowotnych produktów polskich, ( m.in. wieprzowiny, wołowiny, drobiu, mleka, miodów, olejów, warzyw i owoców) oraz ich roli dla zdrowia. Celem jest, aby konsumenci od najmłodszych lat przywiązywali wagę do jakości surowców z jakich przyrządza się potrawy oraz do źródeł ich pozyskania. Prowadzone podczas spotkania działania informacyjno – promocyjne ( prezentacje edukacyjne, konkursy z nagrodami, broszury, występy muzyczno - artystyczne) umożliwiają dzieciom i młodzieży przyswojenie wiedzy oraz zwiększenie świadomości na temat korzyści wynikających ze spożywania wartościowych produktów. Działania tego typu mają na celu wyrobić w dzieciach pozytywne nawyki żywieniowe, a głównie edukować i budować lokalny patriotyzm konsumencki od najmłodszych lat, poprzez wybór na półkach sklepowych produktów przygotowanych na bazie polskich produktów wysokiej jakości pochodzących od polskich producentów.